חמש עצות לתזונה בגיל הזהב - רחלי אורנשטיין, דיאטנית קלינית

5 עצות זהב לתזונה בגיל הזהב:

רחלי אורנשטיין, דיאטנית קלינית - מרפאות שפרינצק ת"א וגבעת שמואל, מחוז מרכז

 

תזונה נכונה מסייעת בשמירה על המצב הבריאותי בכל גיל, וחשובה במיוחד בגיל המבוגר.

כחלק מתהליך ההזדקנות מתרחשים שינויים שמשפיעים על הצרכים התזונתיים ומעלים את הסיכון לתת תזונה. ירידה במסת השריר ועלייה במסת השומן בגוף, ירידה בתנועתיות וביכולת הספיגה של מערכת העיכול, קשיי לעיסה ובליעה, שינויים בתאבון ובחוש הטעם. בנוסף בגיל המבוגר יש עלייה בסיכון למחלות שונות שדורשות גם הן התאמות תזונתיות.

להלן 5 כללי זהב לשמירה על תזונה נבונה בגיל המבוגר:

  1. הקפידו על שתייה מספקת, 6-8 כוסות מים/תה צמחים/תה ירוק ללא סוכר ביום. ניתן להוסיף עלי נענע/פלחי לימון לשיפור הטעם.
  2. אכלו ארוחות מסודרות, מומלץ לאכול 3 ארוחות עיקריות (ארוחת בוקר, צהריים וערב) וביניהן ארוחות ביניים קלות.
  3. השתדלו לצרוך מזון מגוון מכל קבוצות המזון. העדיפו דגנים מלאים, קטניות, ירקות ופירות מגוונים בקליפתם, שמנים מן הצומח כמו שמן זית, טחינה, אבוקדו, שקדים ואגוזים (אפשרי טחונים).
  4. הקפידו על צריכת חלבונים בעלי ערך תזונתי גבוה: מוצרי חלב עד 5% שומן, ביצים, דגים, עוף, הודו.
  5. בצעו בדיקות תקופתיות ומנעו חסרים תזונתיים. חסרים נפוצים בגיל המבוגר הם חסר בברזל, בוויטמין 12B, ויטמין D וסידן. במידת הצורך מומלץ להתייעץ עם דיאטנית קלינית לגבי השלמת החסרים באמצעות תוספים תזונתיים.